Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.05.2013 23:29 - 100 пъти повторена лъжа НЕ става истина! (герм. поговорка)
Автор: velka Категория: Политика   
Прочетен: 2913 Коментари: 4 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
„сто пъти повторена лъжа става истина” чета много често из българските форуми и чувам често да се повтаря от политици и журналисти и от обикновени хора от народа..

Много странен ми е такъв начин на мислене.

Предствете си, че днес цял ден грее ярко слънце, страхотна жега е, а вие си повтаряте "Днес вали дъжд, студено е, мрачно е!", това променя ли нещата - НЕ.  Единственият, който не желае и не може да приеме реалността, сте Вие. И 100, и 200, и 1000 пъти да си го повторите, истината си остава такава, каквато е.. слънчево, когато е слънчево, и дъждовно и мрачно, когато е дъждовно и мрачно... и само невменяеми олигофрени и хора с промити мозъци могат да повярват на обратното, когато си го повторят или им го повторят 100 пъти.., но не и разумни хора.

Мили приятели, вие сте разумни хора, нали.. Аз не желая да ме обработват с такиви манипулативни поговорки и да ми втълпяват безмислени сентенции..

Германците пък имат друг израз и нагласа. Те казват: Davon, dass man es hundertmal falsch wiederholt, wird es auch nicht besser. (От това, че едно нещо се повтаря 100 пъти погрешно, то не става по-правилно). Различни страни - различни обичаи, манталитет и нагласа.

Ние явно не само клатим главата на обратно, а и мислите в нея.

Време ни е май да сменим настройката и да елиминираме новосъздадените "модерни" поговорки, имащи за цел единствено да ни промиват мозъците. И да се замислим кой има интерес да ни втълпява, че черното е бяло..  И да не вярваме дори и да ни го повторят 100 пъти, когато виждаме или чувстваме, че не е така. 



Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. roy - Велка, за слънчевия ден и дъжда си ...
19.05.2013 00:38
Велка, за слънчевия ден и дъжда си права,но психологическите механизми за въздействие са нещо различно,особено силно е въздействието ако е приложено и заплаха от насилие.Хората с утвърден интелект са неуязвими от изречените неистини,но за останалите е равносилно на опиат.За съжаление доста от тези неуязвими хора не гласуваха.Останаха предимно от малцинствата.Хора с ниско образование и липса на интелект.
Науката за психологическо въздействие и манипулативни практики се изучават в партиините школи по света.Умението да говориш и нищо да не казваш,извъртане и преиначаване на фактите с полуистини или част от истината е основата на политиците които са решили да ни спасяват.
цитирай
2. hopfen - Колежке, младостта не е порок
19.05.2013 08:58
но във вашия случай...се явява като заблуждение.
За истината ми е думата, аз поне не съм я срещал до сега, може би някъде съм се разминал, може би е закъсняла тя или пък аз...но мога твърдо да заявя, няма такова понятие като абсолютна истина, има понятие - гледна точка, има припоккриване на гледни точки до 99.99%, но на !00% не съм срещал. От там и моето заключение, че абсолютната истина не съществува абсолютно в реала...„
А поговорката си е баш на място, примери много и най-различни...
Едно поздравче:
http://www.youtube.com/watch?v=lCU30h1tlZk
Наздраве!
цитирай
3. velka - Колега (?)
20.05.2013 19:40
[quote=hopfen]но във вашия случай...се явява като заблуждение.

да не се окаже, че сте доста по-млад от мен... Но благодаря..
цитирай
4. velka - Изчезна
20.05.2013 19:42
най-хубавият коментар :-) Моля сложете го пак.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: velka
Категория: Политика
Прочетен: 110428
Постинги: 27
Коментари: 59
Гласове: 91
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930